Addresses and Opening Hours

Central Library – BC

Opening hours: Monday to Friday, from 7:30 am to 10 pm.

Saturday, from 8 am to 8 pm.

On Sundays and holidays, the individual study room is open from 8 am to 5 pm.

Special opening hours:

Address: Campus Universitário, Acesso Trindade, Setor D – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-900 (Map)

Colégio de Aplicação [Laboratory School] Library

Opening hours: Monday to Friday, from 7 am to 7 pm.

Saturday, from 7:30 am to 12 noon.

Closed on Sundays and holidays.

Address: Colégio de Aplicação – Bloco B Campus Universitário, Setor D – Trindade – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-900 (Map)

School of Agricultural Sciences Library

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Rodovia Admar Gonzaga, 1346 – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88034-000 – Mailbox 476 (Map)

School of Education Library

Opening hours: Monday to Friday, from 9 am to 9 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address:  Centro de Filosofia e Ciências Humanas -CFH (Térreo) – Campus Universitário- Trindade – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-970 (Map)

School of Health Sciences and Medicine Library

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Hospital Universitário Campus Universitário – Trindade –  Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-970 (Map)

School of Physical and Mathematical Sciences Library

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am to 8 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Centro de Ciências Físicas e Matemáticas – Campus Universitário – Trindade – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-900 (Map)

School of Law Library

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am  to 8 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Centro de Ciências Jurídicas –  Bloco F, 1° andar, sala 201 -Campus Universitário – Trindade – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-900 (Map)

Araranguá Campus Library

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am to 7 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Rodovia Governador Jorge Lacerda, 3201, Bloco C1, sala 123 – Jardim das Avenidas – Araranguá – SC – Brasil – Postal Code 88906-072 (Map)

Blumenau Campus Library

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am to 9 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address:  Rua João Pessoa, 2750 – Bairro Velha – Blumenau – SC – Brasil – Postal Code 89036-002 (Map)

Curitibanos Campus Library

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Rodovia Ulysses Gaboardi, Km 3, s/n  – Campus Universitário – Curitibanos – SC – Brasil – Postal Code 89520-000 (Map)

Joinville Campus Library

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am to 5 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Rua Dona Francisca, 8300 – Bloco U – Zona Industrial Norte – Joinville – SC – Brasil – Postal Code 89219-600 (Map)

Curitibanos Reading Room

Opening hours: Monday, Tuesday, Wednesday and Friday, from 1:15 pm to 5:15 pm. Thursday, from 3 pm to 7 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Rua  Germano A. Souza, 1 – São Francisco – Centro de Educação Profissionalizante Enori Pozzo  – Curitibanos – SC – Brasil –  Postal Code 89520-000 (Map)

José Saramago Reading Room

Opening hours: Monday to Friday, from 8 am to 8:30 pm.

Closed on Saturdays, Sundays and holidays.

Address: Centro de Filosofia e Ciências Humanas, Bloco C, Térreo – Campus Universitário,  Setor B, acesso Carvoeira – Florianópolis – SC – Brasil – Postal Code 88040-970 (Map)